Hej igen! Har inte glömt bort bloggen, har bara jobbat och tänkt på så mycket annat att jag helt enkelt inte hunnit med. MEN jag ska skärpa mig!!
 
Update
 

Har varit i Ljungby och gjort tävlingsdebut med Gilda och även första inomhustävlingen för säsongen. REd tre klasser var på hästarna, en om dagen. 
 
Fredag: Gilda hade ett nedslag i 1.20. Vår allra första start tillsammans och hennes första start sedan februari. Blev glatt överraskad över att hon var så pass lugn och avslappnad då hon har varit ganska vild när jag hopptränat henne. Blev själv lite passiv och hade inte så bra galopp på henne. Men ville ändå känna lite grann hur hon är på tävling.
 
Armani 1.30: 8 fel. Han var väldigt spänd och okoncentrerad vilket gjorde att han blev väldigt hängande på bettet. Men annars så tyckte jag att han köndes bra. Kan inte klaga så mycket eftersom det var första starten inomhus och det är alltid lite speiellt.
 
Lördag: Gilda 1.20, rev sista hindret i grundomgången. Vi gjorde en klockren runda där allt stämde och det kändes verkligen jätte bra. Tyvärr så rev vi då sista hindret som var en kombination. Hon hoppar så stora språng så vi fick väldigt trångt till b-hindret och jag hann inte riktigt räta upp mig i mellan. Men det är en tränesak. 
 
Armani 1.30: 4 fel. Idag kändes han mycket bättre och vi fick till en riktigt br runda. Fick tyvärr ett nedslag, kunde ha tagit ut svängen mer till den oxern.. Men va vrekligen jätte nöjd med rundan!
 
Söndag: Gilda 1.25 8 fel. Lite dålig ridning av mig, tar på mig ett av nedslagen då vi kom lite nära på ett räcke och sedan så rev vi b-hindret i kobinationen som också var ett räcke. Annars så kändes det bra! 
 
Armani 1.35 4 fel. Gjorde en lika bra runda idag och hade ett riktigt otursnedslag på en oxer. Lite surt men så är det! 
 
Filmer: 
 
 
 
Gilda Fredag:
 
 
Och nu den här helgen så har jag varit i Jönköping och tävlat, andra inomhustävlingen.
 
Lördag: Gilda 1.20 0 fel och 13:e plats! Oj oj oj vad fin hon är, helt underbar... Håller på att ramla av efter varje språng haha. Känslan går inte att beksriva!
 
Armani 1.30 0+12 fel, 14:3 plats. Klockrent i grundomgången men det blev lite knas i omhoppningen. Det första nedlsaget blev var på ett räcke där han inte hoppade upp sig alls, helt platt. Det andra kom på a-hindret i kombinationen. Vet inte vad han gjorde men han hoppade inte ut språnget för fem öre. Det tredje nedslaget var mitt fel då vi kom för stort på en oxer. Kom på 14:e plats då man fick 3 sekunders tillägg för varje nedslag. 
 
1.40: 16 fel.. Egentligen ingen dålig runda men Armani var inte alls på topp. Han tog inte i på ett enda hinder och var helt ofokuserad. Ville bara åka hem typ. 
 
Söndag: Gilda 1.25 0+8 fel. Jätte fint i grunden, vi kämpade på bra tillsammans och man märler hur hon har utvecklats för hon får inte lika trångt i kombinationerna nu. Mycket roligt! I omhoppningen så blev hon lite trött så det blev väldigt springit utan balans mot första hindret i omphoppningen. Och sedan så rev vi ett räcke där jag ahde för dålig galopp i svängen.
 
Armani 1.35 o fel 4:e plats. Idag var han en helt annan häst! Hoppade riktigt bra och verkligen kämpade. Jätte skönt att få avsluta på bästa sätt :) Jag måste ha så mycket skänkel på honom så jag har ont i hälarna när jag kommer ut haha.. 
 
Filmer kommer senare :)

Kommentera

Publiceras ej