Trodde seriöst jag skulle dö idag. Det stog -14 på termometern och tänkte "det är inte så mycket egentligen..", kan ju säga att jag ångrade mig när jag kom ut. SATAN VA KALLT DET VAR!! Det blev inte bättre av att det blåste heller. Usch och fy och blä.

Efter skolan så åkte jag till stallet och hjälpte morfar bland annat med att skotta, dagens motion typ haha. Skulle sedan rida Armani men jag hann inte så långt. Hann skritta i 5 minuter innan han börjar skena/bocka med mig runt hela banan! Hela hästen darrar för att han är så rädd och jag har ingen aning om vad det är han är rädd för. Hoppar av honom och hör hur det "blixtrar" bakom honom. Precis som när man får en elektrisk stöt av en annan person lät de. Jätte skumt. Trodde först att han fick stötar av ländtäcket som var av ylle så jag tog av det och bytte till ett annat. Hoppade upp igen men hann inte långt den här gången heller tills han börjar skena igen. Hoppar av, tar av han alla benskydd, ländtäcke och börjar gå med honom. Märker då att han får stötar av sig själv från manen och svansen.. Så himla skumt.. Stackarn.  Inte undra på att han blev rädd :(

image description

Kommentera

Publiceras ej