Red Armani igår på banan och trimmade ordentligt. La ut två bommar på rak linje med 6 galoppsprång imellan och föröskte få honom att inte byta galopp. Gick sådär första gången men sen gick det jätte braoch han bytte inte en enda gång! :) Jobbade även mycket i förvänd galopp. Kan ju säga att han har blivit expert på de! Det är nånting jag jobbad mycket med sen han kom till mig så det är kul att allt arbete har lönat sig. Tycker hans känns i toppform just nu!!

Idag fick Armani vila och red Razzia istället. Hon har tagit det lugt ett tag då jag inte har hunnit med allting. Kände att Armani ko lite i första han eftersom jag ska satsa mer på honom i år än med Razzia.. Red henne på banan idag för det var så mörkt ute. Krävde inte så mycket av henne utan bara kände igenom henne lite. Hon var pigg och ville helst springa med huvudet rakt upp i vädret! Haha ston..

Första tävlingen kommer att bli i Högbo med Armani den 3-4 mars. Och sedan kommer jag tävla när vi har hemma tävlingar på SRK helgen efter, då med båda hästarna.

Bild från Maria Gretzer clinic, foto Sofie Gustafsson:

Kommentera

Publiceras ej