Clinicen idag för Maria Gretzer gick suveränt! Är så nöjd med Armani :D

Det första vi gjorde var att trava på en fyrkant och göra riktiga hörnpasseringar, sätta oss ned och få med ytterbogen. Gjorde samma sak i galopp innan vi började galoppera över två cavaletti med 6 galoppsprång i mellan. Armani bytte galopp hela tiden för jag kom över på andra sittbenet, klantigt.. Blev lite bättre sedan i alla fall.

Efter de så började vi hoppa fram på ett räcke med en cavaletti framför. När vi red mot hindret så skulle hästarna vara raka både före och efter. Vi skulle även rida med ett friskt tempo mot hindret så att språnget över cavalettin blev mer som ett extra galoppsprång. Just på den övningen var jag mycket nöjd med Armani. Han hoppade upp sig väldigt fint och var rak både före och efter. Fick till en bra rytm mot hindret också :)

Vi hoppade även en linje med räcke-5 galoppsprång-kombination innan vi skulle hoppa bana. Banan bestog av 8 hinder varav 9 språng. Det var en s-linje där jag inte riktigt fick med mig Armanis ytterbog i bågen och då drog han lite åt vänster. Resten av banan var klockren! :)

Maria tyckte jag hade en väldigt bra sits, en bra grundgalopp och även en bra blick för avstånd. Det jag skulle träna på var att få Armani att landa i rätt galopp haha :) Är som sagt jätte nöjd och fick bra kritik!

Screenshot från Leif Hall träning:

Kommentera

Publiceras ej