Var hemma idag från skolan för jag är inte frisk än. Sov till halv 9 och sedan dess har jag städat hela dan tills nu. Förutom att jag har varit i stallet och tagit in hästarna. Tycker att jag borde få väldigt mycket vuxenpoäng för mitt engagemang haha ;) Detta har jag gjort:


MITT RUM

- Dammsugit
- Dammtorkat
- Rensat bland gamla papper
- Rensat i lådorna
- Rensat garderoben på kläder
- Bäddad rent

VARDAGSRUM NEDERVÅNING

- Dammsugit
- Fixat till soffan med kuddar och filtar
- Ställt i ordning DVDer
- Tagit upp disk haha

TOALETT NEDERVÅNING

- Dammsugit
- Gjort rent med Cillit Bang (stavning??)
- Bytt handdukar

KÖK

- Kört diskmaskinen
- Torkat bänkarna
- Dammsugit

TVÄTTSTUGA

- Kört två omgångar tvätt
- Vikit ihop lakan
- Strykt skjortor


Allt detta gjordes såklart med en massa pauser och musik på högsta nivå!! Annars skulle det aldrig ha gått. Det positiva med att städa och vara så här "vuxen" är ju såklart allt beröm man får av föräldrarna och att lillebror blir avundsjuk. He he he.. Det negativa är att det ät tråkigt och tar lång tid. Fast idag var jag på ett riktigt städar humör och tyckte det var kul. Jag är konstig, jag vet..

Nu ska jag duscha och sedan sova. Puss och godnatt! ♥







Kommentera

Publiceras ej