Snart ska lilla jag sova men tänkte först skriva om min dag för er. Red Razzia på morgonen och henne red jag till Lögdö. Galoppträning idag. Började först i en lugn galopp med en låg hand så hon sökte sig nedåt. Sedan så ökade jag galoppen men hade fortfarande en låg hand. Och den sista biten ökade jag galoppen ännu mer så hon fick sträcka ut sig riktigt ordentligt. Det resulterade i att jag nästan inte fick stopp sen.. Detta är en väldigt bra konditionsträning eftersom man tvingar fram den där hemska mjölksyran som hästarna ibland kan få i slutet av en bana. Det viktigaste man måste göra när hästarna har mjölsyra är att trava av dom länge! Och inte bara låta dom skritta på en gång. Låt dom trava i en lugn trav och helst i en låg form så dom verkligen får pusta ut. SEN kan man skritta hur länge man vill :)

Armani red jag först på banan en stund och sedan fick han klättra upp för en brant backe 3 gånger. Fett awesome.

Var även på Birsta idag med Elina. Fick med mig en klänning hem iaf. När vi skulle åka hem så kom ovädret. Åska, blixtrar och spöregn. Tror himlen öppnade sig, helt sjukt. Kul att man är livrädd för åska också....

Och innan ni också går och lägger er så tycker jag ni ska kika in på mig kompis blogg HÄR! Kungligt, godnatt ♥



Kommentera

Publiceras ej