Har haft en jätte bra dag men ganska fullt upp! Så blir det när man har 6 hästar med sig, och jag älskar det! :) 

Dagen började med 1.20 där 5 av hästarna skulle hoppa. En i avd a och resten i avd b. Det blev en placering och en felfri runda i avd b :) 

Ludde och jag var felfria i 1.20, vår första tävling, och det kändes så himla bra! Ludde var väldigt pigg och på hugget, gjorde lite bocksprång på framhoppningen och verkade allmänt glad. Inne på banan var han helt fokuserad! Fick till en bra runda med bra galopp. Det enda jag är missnöjd med är hinder nummer 3 där vi kom väldigt nära. Han är ganska svag när man ska ta en förhållning så då drar han bara fram halsen, och eftersom han är så stor så orkar jag inte hålla tillbaka haha. Vi kom i ett läge där jag behövde göra en förhållning så då kom vi lite nära men han fixade de galant ändå :)




Gina red jag i 1.30 klassen som var en A:0/A:0 men totalfel, vilket betyder att alla får rida omhoppning, även om man har tex 8 fel i grundomgången. Jag och Gina hade ett nedslag på hinder nummer 4, och i omhoppningen var vi bolla. Hon kändes riktigt fin faktiskt, hade bra avstamp och hoppade hyfsat jämna och fina språng. Tidigare så har hon hoppat väldigt ojämt, ett hinder med en massa marginal emellan och nästa hinder har hon hoppat alldeles platt över. Men det beror också på att hon inte har orkat riktigt, och inte är tillräckligt stark än. Men jag är i alla fall SUPER nöjd med henne idag :)

Filmer kommer sen när jag har kommit hem och har riktigt internet!

1 kommentarer

Mari-Louis Bergström

19 Oct 2013 01:46

Vilken härlig dag du haft. Hoppas det fortsätter så.

Kommentera

Publiceras ej