Jaha, idag var det måndag igen... Vilket innebär jobb 07:30-16:00. Det var ganska lugnt på jobbet idag, lagomt mycket att göra och ett plus i kanten för lunchen! Jag och Linnèa, min jobbarkompis, gick till Gamleby centrum och åt en jätte god laxsallad på Torget1. Det gjorde dagen iallafall! Efter jobbet så åkte jag till stallet och mockade, tog in hästarna och gav dom mat. Upptäckte att Gilda hade tappat vänster baksko också. PERFEKT! Hatar tappskor. Men som tur är så kommer hovslagaren och skor på onsdag. Alltså så blev det ingen ridning idag  för hoven var ganska uppfläkt och Armani fick vila sen helgens tävling :) Istället så började jag och mamma att flytta bort lite grejor till det andra stallet som vi förhoppningsvis ska få flytta in i på onsdag. Vi står ju just nu lite provisoriskt i ett ute stall för det har inte funnits plats i de riktiga stallen. Men nu så finns det plats! Blir nog super bra de :)
 
Nu ska jag äta middag, skriver nog ett inlägg om Gilda med lite filmer och bilder senare ikväll. Hoppas ni kollar in då :)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej