Idag så var jag och morfar inne i ridhuset och hoppade lite. Calle fick hoppa på S med ganska låga hinder. Han fick även jobba mycket över kavaletti med olika övningar innan och efter. Han gick ganska bra, men var tyvärr lite spänd.

Rapido fick ockps hoppa. Han fick hoppa en linje med två stycken räcken med bara en bom. Melan hindrena var det ca 5 galoppsprång och dom stog på en böjd linje som var ganska skarp. Ett av hindrena höjde morfar upp lite grann och sista språnget var nog på 135 tror jag. Han gick verkligen jätte fint. Han var inge tjurig idag och inte så vild heller haha.

Också måste jag säga att jag älskar min sadel! Den är så otroligt skön, men tyärr så börjar jag växa ur den :( Det är en Jacson santa cruz, helt underbar! Den ser ungefär ut så här:

 

Men jag brukar ju även rida i mammas sadel som är en Amerigo. Ser ut så här:

Kommentera

Publiceras ej