Hej igen!

Kunde tyvärr inte uppdatera efter träningen för internet ville inte samarbeta... Men tänkte berätta liteom träningen idag istället.

Den här gången så tränade jag med Rapido, brukar köra varannan gång med hästarna så dom får träna lika mycket. Haha kan ju säga att Rapido var helt GALEN i torsdags. Vi började passet med att rida fram lite och redan då så var han pigg. När jag travade och försökte få honom att söka sig neråt med halsen så bara kämpade han emot genom att höja huvudet och små galoppera. Men efter ett tag när han hade lugnat ner sig lite så gick han bättre. När vi skulle flytta hästarna för dom vänstra hjälperna på en volt så var han först lite stel men sedan var det precis som om det lossnade och han gick jätte fint!

Vi jobbade mycket för att lösgöra hästarna och att kunna hålla en jämn galopp före, efter och mellan hindrena. På ena långsidan hade Björne satt upp två oxrar med 4 galoppsprång emellan och dom kanske låg på 1.10 m mot slutet. Sedan på diagonalen så var det tre stycken vanliga räcken uppsatta med ungefär 90-1.15 m i höjd. Mellan dom så var det också 4 galoppsprång och efter räckena så skulle vi få tillbaka hästarna utan att använda för mycket hand, alltså använda sätet och skänklarna, och sedan i en jämn galopp fortsätta in på två små hinder som var på en volt.

Rapido
gick faktiskt bra på alla övningarna! Trots att han bockade och studsade mellan varje hinder, så fick jag honom i en hyfsat jämn galopp och kunde forma honom för inner skänkel i svängarna. Så jag är nöjd med dagens träningspass.

Så här kan det bland annat se ut när han är allmänt vild. Bilderna är tagna från Hudiksvalls nationella tävlingar 2005 så det är otrolitg gamla bilder, dessutom så är jag pytte liten där haha.

   


Om ungefär en timme så ska jag följa med mamma upp till Österund och provrida en häst. "Gustav" som jag ska provrida är 6 år och har gått 1.20 men sin nuvarande ryttare Cissi. Det ska bil jätte kul! Vi  kommer hem i morgon på eftermiddagen kanske, så jag kommer inte uppdatera förrän i morgon kväll.

Hade så bra så länge!

Kommentera

Publiceras ej