Dagens ridpoass:

Började att rida och hoppa "Billy", som är en kompis ponny. Billy är 7 år och kommer från Irland och gillar att kasta av alla som har suttit på honom (fyra stycken). Och jag blev den femte... Hoppade en serie med ett kryss och sedan ett galoppprång till en pytteliten oxer. Precis när han hade landat efter oxern så tvärstannade han och kastade sig till höger, och jag landade ju på backen så klart! Haha. Den andra gången så gjorde hn likadant men då var jag beredd på det och gick på honom med skänkeln varav att han blev jätte sut och bockade ett halvt varv i ridhuset. Men sedan efter de så kände han nog att det var jag som bestämde och då gick han super fint! En mycket trevlig ponny men med lite muskler och han var som en fyraåring när man red honom. Men med lite jobb så tror jag att det blir en fin ponny!

Skulle ha ridit Calle idag, men efter en timmes försök att få in honom från hagen så gav jag upp... Den dumma  ponnyn bara sprang runt mig och lekte fastän jag hade foder i en hink! Så Calle fick vila idag. Red istället Razzia lite lätt. Skritt och trav bara och hon var som en atombomb haha.



Busiga Calle!!

Kommentera

Publiceras ej